fredag 27 februari 2009

Samtal från Swefo.


Jag fick ett telefonsamtal från SWEFO. Min EF 70-200mm f/4L IS USM hade kommit. Äntligen jag har väntat i fem veckor.
Jag valde den här optik på grund av:
Kompakt, lätthanterlig och lätt (perfekt på resande fot), 4-stegs bildstabiliserande objektiv dessutom skarpare än storbror 2,8.
Jag hade hoppats ha optiken till nästa vecka upp i Sälen....

förmiddagen tog jag porträtt på 7 st. personner (bank och försäkring). Bilderna kommer att bearbetas av Peter på A L reklam.
Nu väntar jag på HFS både enskilda porträtt och gruppbild stå på schema.

Sen kommer att åka till Jan på Stjärna Fyrkant för att hämta ett 3G modem. Jag har varit emot länge... Är man på semester då ska man var ledig.... Men nu känns det som det är nödvändigt, jag vet att vecka 10 är en intensiv vecka gällande förfrågningar (bröllop, företag, porträtt och studentfotograferingar).