söndag 18 januari 2009

Gatufotografering i Stockholm







©Fotograf Philippe / Hudiksvall - hela Sverige
Hemma igen i Hudiksvall, det har varit en rolig helg i Stockholm. Vi bodde på vandrahemmet på Fridhemsplan. Mycket bra ställe med bra priser, dessutom mycket nära centrum.
Det blev en del fotografering under helgen, alltså gatufotografering.
Jag har passat på att fotografera andra fotografer med min kompaktkamera Canon G10.
Under fredagen passade jag på att besöka Macoteket (Apple butik i Stockholm) samt Fotovideo och KameraDoktorn.
Jag får erkänna att jag har också syndat. Jag har provat en Nikon D700 med en 24-70/2,8 .... vilken kamera (snabb, lågbrus).Skulle gärna kunna tänka bytta till det gula logan. Jag får säga att jag fick ett mycket bra bemötande hos KameraDoktorn.
Säljaren togs sig tid att visa de olika objektiv samt fick jag testa olika fotoväskor och Nikons programvara för raw-konvertering. Riktigt trevligt med det som kallas för U-punkt.

Några bilder som beskriver Stockholm

farligt
transport
vågat
stress
Parkeringshus för barnvagnar