onsdag 28 januari 2009

Ganska vanlig dag.

©fotograf Philippe / Hudiksvall-hela Sverige

Klockan 7:00 hade vi möte på restaurangen Radjos med vårt affärsteam. Vi var ganska få medlemmar (14 st.), oftast är vi runt 22 st. Många har mycket jobb just nu, vilket tycker jag är roligt.
Närverkandet börjar fungera; genom två av våra medlemmar har jag lyckats komma i kontakt med två stora företag.
Kl. 9:00 hade jag ett företagsfotografering sedan var det bara att ringa nästa kund, för att genomföra ett planerat telefonmöte.
Reklambyrån kommer strax förbi och hämtar en CD-skiva med bilder till en produktlansering.
Möte jag hade med det stora mediaföretaget igår ledde till att det blir ett möte med kunden idag kl. 16:00
Samtligt alla dessa aktiviteter måste jag planera min resa till Stockholm... I morgon kommer jag att träffa ett brudpar samt delta i ett seminarium med två fotografer:

  • Anna Hult från Göteborg. Anna är en av Sveriges mest eftertraktade fotografer, eftersom hon vågar använda sin impulsivitet och kreativitet till att skapa de unika bilderna. Detta har gett henne uppdrag i Sverige och utomlands, samt att hon haft många fotoutställningar.

  • Thomas Myhre från Fotograferna i Fredrikstad. Thomas jobbade tidigare för Fame Fotograferna och har tagit med sig den erfarenheten vidare när han startade sin egen studio. Denna studio har han drivit tillsammans med sin goda kollega Jorn i 3 år nu och uppnått imponerande resultat.