torsdag 25 december 2008

Jag tror att jag såg ett troll ut i skogen! Eller var det Terje ;-)

Denna skog finns bara tre minuter ifrån min bostad.... En sak som är positiv med att blogga, är att man tvingar sig att ta nya bilder varje dag, oavsett väder, hälsa eller lust.

Jag läser mycket på olika forum ut på nätet om fotografi, tyvärr handlar oftast diskussioner om megapixlar, objektiv, mm.
Idag gör jag alla mina bilder med en kamera som har 10 mp, det räcker väldigt långt....
Ibland känns det som att fotografi för vissa människor handlar bara om prylar.
De väntar på att skaffa sig ny utrustning för att skapa nya bilder. Istället för att skaffa sig nya objektiv prova gärna på att ställa er på knä, liga på magen eller varför inte klättra upp i ett träd!!! Jag har bestämt mig att nästa fotopryl jag kommer att införskaffa blir ett trappsteg.